Kaip vaikščioti su šiaurietiškom lazdom?

 

Šiaurietiškai ėjimas atsirado Suomijoje, taip slidininkai treniruodavosi vasaros sezonu ir tie sportininkai pasiekdavo geresnių rezultatų negu kiti sportininkai. Tai tik įrodo, kad šiaurietiškas vaikščiojimas yra veiksmingas treniruočių būdas.  Vaikščiojimas su šiaurietiškom lazdom yra 40 proc. efektyviau negu paprastas vaikščiojimas ir taip yra mažiau apkraunami sanariai, lyginant su paprastu ėjimu. Šiaurietišku ėjimu galima užsiiminėti ištisus metus, todėl tai puikus sportas kiekvienam. Ir tikrai jis nelaikomas tik senjorų sportu. Taip vaikčiojant dirba ne tik kojų raumenys, bet ir viršutinės kūno dalies raumenys, tokie kaip nugaros, pilvo, rankų, pečių raumenys. Šis sportas skatina taisiklingą laikyseną, lavina koordinaciją, užkertą kelią, tokioms ligoms kaip kaulų retėjimas bei teigiamai veikia plaučių veiklą. Ir galiausiai, tai puikus būdas tapti laimingesniems, juk sportas = sveikata.

Kiek laiko reikia vaikščioti?

Norit pajusti vaikščiojimo rezultatus, reikėtų kiekvieną dieną vaikščioti bent po 30 min. Norint palaikyti fizinę būklę vaikščioti užtekta 2-3 kartus per savaitę po 30-40 min. Pradedantiesiems rekomenduotina vaikščioti lygiomis vietovėmis, o vėliau rinktis labiau kalvotas vietoves.

Kaip eiti šiaurietiškai?

Šiaurietiškas vaikščiojimas yra saugus sportas, tačiau bet koks sportas gali sukelti traumų, todėl reikia vaikščioti laikantis keliatos taisyklių:

  1. Žengiant pirmyn dešine koja, atsispiriama kairėje rankoje laikoma lazda. ATSIMINKITE, lazdos reikalingos tam, kad su jomis atsispirtumėte, o ne pasiremtumėte.
  2. Lazda smeigiama į paviršių 45o kampu;
  3. Judesys pradedamas ranką pastačius stačiu kampu į priekį, o baigiamas ištiesta ranka už nugaros. Einant turi aktyviai dirbti ne alkūnės, o peties sąnarys.
  4. Pečius reikia laikyti nuleistus, bet kuo arčiau kūno.
  5. Einat negalima krypuoti į šalis.
  6. Nugara turi būti tiesi, rankos atpalaiduotos, pilvas įtrauktas, visas kūnas turi būti pasviręs į priekį.

Ėjimo greitį pasirinkti pagal asmenines galimybes, jeigu greitai pavargstate, darosi sunku kvėpuoti, reikėtų sulėtinti ėjimo tempą.